Polacy szaleją na zakupach bardziej niż inne nacje
Choć pod względem wartości wydatków internetowych odstajemy od czołówki, to pod wieloma innymi względami jesteśmy w gronie liderów. A to nie koniec boomu.
Aż 45 proc. Polaków zapowiada, iż w przyszłym roku chce robić zakupy głównie przez internet – wynika z globalnego badania firmy Klarna, operatora usług finansowych, która od niedawno działa w Polsce. „Rzeczpospolita" opisuje te wyniki jako pierwsza. To najlepszy wynik spośród badanych państw, choć z racji niższych zarobków nadal wydajemy mniej niż mieszkańcy bogatych państw zachodnioeuropejskich.
Szturm na internet
Nadrabiamy jednak entuzjazmem – aż co trzeci konsument robiący zakupy online korzysta z nich co najmniej raz w tygodniu, co wśród badanych państw jest ponownie jednym z najlepszych wyników. Pandemia na całym świecie spowodowała wymuszony zwrot ku kupowaniu online, ale w Polsce rynek od wielu lat rośnie w dwucyfrowym tempie i ostatnie kwartały z okresowo zamykanymi sklepami stacjonarnymi jeszcze ten trenda wzmocniły.
– Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce na świecie, a Polacy pod wieloma...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta