Polski Ład podbije ceny aut
Samochodem kupionym na firmę trzeba będzie jeździć o pięć i pół roku dłużej niż obecnie, aby móc go sprzedać bez podatku. Efektem nowych przepisów będzie ograniczenie dopływu używanych aut na rynek wtórny oraz wzrost ich cen.
Coraz starsze samochody na drogach, mniejsza dostępność i wzrost cen aut używanych – to spodziewane efekty podpisanej przez prezydenta ustawy wprowadzającej Polski Ład. Przepisy wchodzące w życie od stycznia w praktyce uniemożliwią przedsiębiorcom sprzedaż firmowego samochodu bez podatku. To sprawi, że wyschnie źródło zasilające rynek wtórny pojazdami w młodym wieku i dobrym stanie technicznym.
– Przedsiębiorcy będą dłużej użytkować samochody, rzadziej je wymieniać, a przez to pogorszy się już i tak zły stan techniczny pojazdów na polskich drogach – twierdzi Michał Knitter, wiceprezes internetowej platformy sprzedaży samochodów Carsmile.
W Polsce blisko trzy czwarte nowych samochodów opuszczających salony dilerskie trafia do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta