Musimy postawić na perspektywiczne rynki
Musimy się mocno zmienić i postawić na perspektywiczne rynki, zachowując przy tym ciągłość tradycyjnych usług – mówi Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej SA. MATERIAŁ POWSTAŁ WE WSPÓŁPRACY Z POCZTĄ POLSKĄ
Czym jest w tej chwili i czym ma być w najbliższej przyszłości Poczta Polska?
Poczta to prawie pięć wieków historii i jedna z najstarszych polskich instytucji. Nasi klienci widzą w Poczcie trwałość i gwarancję bezpieczeństwa. Z drugiej jednak strony nasza firma nie jest obecne postrzegana jako lider w zakresie cyfryzacji i pionier we wdrażaniu nowoczesnych czy innowacyjnych rozwiązań. Musimy to zmienić i jest to jeden z kluczowych elementów strategii Spółki, ale to wymaga czasu, którego nie ma zbyt wiele, bo konkurencja na nas nie czeka.
Obecna Poczta realizuje szereg zadań związanych ze świadczeniem usługi powszechnej, a więc naszą misję publiczną związaną np. z utrzymywaniem największej w skali kraju sieci 7600 placówek. Można powiedzieć, że docieramy do wszystkich Polaków, także tych żyjących w najmniejszych miejscowościach i na terenach wiejskich. Stabilność Poczty to także jeden z wyznaczników pewności i ciągłości funkcjonowania państwa polskiego. Dowiedliśmy tego w krytycznym czasie pandemii, kiedy szereg firm, czy nawet całych sektorów czasowo zaprzestawało lub ograniczało swoją działalność, a Poczta działała – w tamtym czasie musieliśmy zadbać o bezpieczeństwo pracowników i klientów. To oznaczało koszty. Wyasygnowaliśmy na ten cel kilkadziesiąt milionów złotych.
Od momentu wybuchu epidemii w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta