Sprzedaż nowych aut znów na dnie. Zbliżają się kolejne podwyżki cen
Wzrost kosztów producentów przez braki komponentów i przerwy w produkcji teraz jeszcze podbije koszt modyfikacji związanych z dalszym ograniczaniem emisji spalin. Ale ten ostatni kupujący samochody są skłonni zaakceptować.
Pogłębia się kryzys na europejskim rynku motoryzacyjnym. Jak podało we wtorek europejskie stowarzyszenie producentów pojazdów ACEA, w ubiegłym miesiącu liczba rejestracji nowych samochodów osobowych na rynkach Unii Europejskiej zmalała r./r. o prawie 23 proc., do niespełna 795,3 tys. W rezultacie grudzień 2021 r. okazał się szóstym z kolei miesiącem nieprzerwanego spadku sprzedaży. Co prawda, sprzedaż w całym ubiegłym roku zmalała w ujęciu rocznym o zaledwie 2,4 proc. do 9,7 mln aut, ale wcześniej zakładano, że po tąpnięciu rynku do rekordowo niskiego poziomu wskutek pandemii w 2020 r. kolejny rok przyniesie mocne odbicie. Ostatnie miesiące pokazują jednak, że ta perspektywa coraz bardziej się oddala. Zwłaszcza że kryzysu u dostawców półprzewodników, choć demolujący produkcję samochodów przez wszystkie minione 12 miesięcy, w ostatnich sześciu miesiącach jeszcze się nasilił. – Łączna liczba samochodów zarejestrowanych w UE w 2021 r. była ciągle o 3,3 mln sztuk niższa niż sprzedaż sprzed kryzysu w 2019 r. – informuje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
