Pośrednictwo agentów sprzedaży nie jest podobne do usług reklamy
Wydatki na usługi agentów polegające na wyszukiwaniu potencjalnych klientów i pośredniczeniu w zawieraniu umów nie podlegają ograniczeniom w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów.
Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 16 grudnia 2021 r. (II FSK 841/19).
Podatnik zajmuje się produkcją oraz sprzedażą silników i napędów elektrycznych. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej zawiera umowy, na mocy których podmioty z nim powiązane świadczą na jego rzecz usługi pośrednictwa w sprzedaży produktów, a więc pełnią funkcję agentów sprzedaży. Usługi agentów polegają na wyszukiwaniu potencjalnych klientów i pośredniczeniu w zawieraniu umów, jednak nie obejmują bezpośredniego zawierania umów przez agentów. Podatnik zwrócił się do organu podatkowego z pytaniem, czy koszty świadczonych przez agentów usług pośrednictwa w sprzedaży podlegają ograniczeniom w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15e ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT. Jego zdaniem, opisane usługi nie mieszczą się w katalogu usług doradczych, badania rynku, usług reklamowych, zarządzania i kontroli, przetwarzania danych, ubezpieczeń, gwarancji i poręczeń ani też nie stanowią świadczeń o podobnym charakterze, w związku z tym nie powinny podlegać ograniczeniom w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta