Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA

Za zastosowanie sztucznej inteligencji przy obsłudze szkód komunikacyjnych: PZU

29 marca 2022 | Cyfrowa Rzeczpospolita | rp.pl
AI w PZU analizuje szkody na wiele miliardów złotych. Na zdjęciu prezes Beata Kozłowska-Chyła
autor zdjęcia: mat. pras.
źródło: Rzeczpospolita
AI w PZU analizuje szkody na wiele miliardów złotych. Na zdjęciu prezes Beata Kozłowska-Chyła

Największa instytucja finansowa w Europie Środkowo-Wschodniej sięgnęła po AI, aby udoskonalić sposób obsługi szkód komunikacyjnych ubezpieczonych pojazdów. PZU obsługuje ich rocznie blisko 500 tys., z czego duża część realizowana jest przy współpracy z warsztatami naprawczymi. AI od PZU umożliwia weryfikację w czasie rzeczywistym niemal wszystkich szkód – algorytmy potrafią szybciej i dokładniej wykryć więcej nieprawidłowości oraz potwierdzić, że wszystkie naprawy są realizowane z zachowaniem procedur. Nowatorski system przeanalizował już kilkaset tysięcy szkód. PZU to pierwszy ubezpieczyciel w Polsce, który wdrożył tą technologię. Rozwiązanie, które usprawniło obsługę, skracając czas oczekiwania na naprawę pojazdu, wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego i jest przeszkolone na milionach zdjęć i ludzkich decyzji dotyczących napraw z wcześniejszych wypadków. ∑

POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA
Wydanie: 12228

Wydanie: 12228

Spis treści

Komunikaty

Zamów abonament