Polacy boją się podwyżek cen
Największe obawy dotyczą wzrostu kosztów żywności i paliw. Sklepy odpowiadają, oferując konsumentom więcej tańszych własnych marek.
Aż 76 proc. Polaków obawia się wzrostu cen żywności, nieznacznie mniej także paliw. Co drugi uważa, że ceny będą rosły znacznie szybciej niż teraz – wynika z marcowego badania GfK „Current Consumer Mood”, który „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza.
Wojna uderza mocno
Obawy przekładają się na zachowania, 41 proc. wybiera żywność, patrząc na cenę, to wzrost o 8 pkt proc. w stosunku do edycji z października. To także główny czynnik wyboru, który pokonał choćby patriotyzm zakupowy.
– Od połowy 2021 r. rosną obawy odnośnie do wzrostu cen, osiągnęły poziom z początku pandemii. W kontekście bieżących wydarzeń, takich jak wybuch wojny w Ukrainie czy galopująca inflacja, nie jest to zaskakujące – mówi Dominika Grusznic-Drobińska, director marketing & consumer intelligence w GfK. – Do tej pory Polacy najbardziej odczuli podwyżki cen gazu i energii elektrycznej. Konsumenci spodziewają się jeszcze większych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta