Szturm na promocje, zwłaszcza w dyskontach
Liczba akcji promocyjnych wzrosła w tym roku o 5,6 proc., a w dyskontach aż o 15 proc. W efekcie już 27 proc. sprzedaży odbywa się w ramach takich obniżek.
Promocje stały się głównym orężem walki sieci handlowych o uwagę klientów przy stale rosnących cenach żywności. – Ponad 65 proc. porównuje oferty różnych sklepów, wybierając te, w których spodziewana wartość zrealizowanego koszyka będzie najkorzystniejsza. W efekcie blisko 27 proc. wartości zakupów to już zakupy na promocjach. A tych będzie jeszcze więcej i będą jeszcze bardziej okazyjne – mówi Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.
Cena priorytetem
Na podstawie analizy 1,5 mln promocji w badaniu UCE Research oraz Hiper-Com...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta