Samochód sprzedaje się nie ceną, lecz ratą
Klienci nie pytają, czy auto kosztuje 150 tys. zł czy 165 tys. zł, tylko chcą znać swoje realne obciążenie miesięczne. To jest faktyczna bariera, która wskazuje, czy mnie stać na ten lub inny samochód – mówi Mikołaj Woźniak, prezes Volkswagen Financial Services.
Jak Polacy finansują auta i czy w związku z niepewnymi czasami nie przestraszyli się brania kredytów? Jak zmieniają się trendy finansowania samochodów?
Trendy finansowania zmieniają się w Polsce i na świecie. Obserwujemy to już od wielu lat. Można powiedzieć, że jako Volkswagen Financial Services jesteśmy prekursorem i z marką Škoda, a później z Audi, zmieniliśmy podejście Polaków do finansowania samochodów. Klasyczny leasing polega na tym, że rata wykupowa jest jak najniższa, przez co koszty użytkowania pojazdu robią się większe. My natomiast odwróciliśmy te zasady i wdrożyliśmy niską wpłatę własną, niską ratę oraz wysoką wartość rezydualną, która jest przez nas gwarantowana. To spowodowało poszerzenie dostępu do mobilności. Ponadto zmieniają się zachowania klientów. Trend, jaki widzimy, to przywiązywanie się do auta na krótszy termin. Zamiast posiadać samochód, chcemy z niego korzystać. Dobrym przykładem jest wynajem. Do niedawna korzystały z niego głównie floty, obecnie chętniej sięgają po to rozwiązanie małe firmy, nawet te jednoosobowe. Klienci coraz częściej chcą mieć zaszyte w racie wszystkie koszty – serwis, ubezpieczenie i opony. Dodam jeszcze, że obecna sytuacja związana ze wzrostem stóp procentowych spowodowała, że udzielamy finansowania po stałej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta