Influencer nie zawsze radzi od serca
Konsument musi wiedzieć, kiedy ma do czynienia z treściami reklamowymi – mówi dr Anna Wilińska-Zelek z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, która brała udział w pracach nad rekomendacjami UOKiK.
Dla kogo są rekomendacje UOKiK #OznaczamReklamy?
Przede wszystkim dla influencerów, ale też agencji reklamowych i przedsiębior- ców korzystających z ich usług, bo każdy z tych podmiotów może odpowiadać za czyn kryptoreklamy, gdy nie uwzględni jednoznacznego i wyraźnego oznaczenia, że konsument może mieć do czynienia z treściami reklamowymi.
Czy kryptoreklama to jedyny problem rynku?
Problemów jest więcej, dotychczas przede wszystkim wybrzmiewały te dotyczące kwestii etycznych. Zgłoszenia takiej reklamy są badane przez Komisję Etyki Reklamy (przy Radzie Reklamy) i dotyczą np. zbytniego bazowania na emocjach, co powoduje nieprzewidziane reakcje społeczne. Zdarzają się też przekazy dyskryminujące, naruszające zakazy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta