Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kryzys, dobry czas dla dyskontów

17 listopada 2022 | Ekonomia i rynek | Piotr Skwirowski
autor zdjęcia: mat. pras.
źródło: Rzeczpospolita

Klienci poszukują produktów atrakcyjnych cenowo. A dyskonty ze swej natury właśnie takie produkty mają w swojej ofercie – mówi Sławomir Nitek, dyrektor generalny sieci dyskontów niespożywczych Action Polska.

Czy inflacja, drożyzna, które uderzają w budżety gospodarstw domowych, odbijają się też na sytuacji dyskontów?

Na pewno to odczuwamy, bo wszyscy odczuwamy ten trudny czas bardzo wysokiej inflacji i wzrastających kosztów. To wpływa na nawyki zakupowe klientów, zmienia je. Ale to akurat zmiana dla nas korzystna, bo klienci zwracają się teraz w stronę dyskontów. Mają mniej pieniędzy w portfelach, optymalizują więc swoje wydatki, szukają tańszych produktów. Coraz częściej sięgają po produkty najbardziej podstawowe, najpotrzebniejsze, rezygnując przy tym z dóbr, które nie są niezbędne.

Mówi się, że kryzys to dobry czas dla dyskontów. Rzeczywiście tak jest?

Zdecydowanie tak, bo klienci poszukują produktów atrakcyjnych cenowo. A dyskonty ze swej natury właśnie takie produkty mają w swojej ofercie. Na bieżąco dostosowujemy też tę ofertę do zmieniających się potrzeb klientów. W ostatnim czasie bardziej koncentrujemy się na produktach pierwszej potrzeby, np....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12422

Wydanie: 12422

Spis treści
Zamów abonament