Edukacja musi być oparta na współpracy
Efektywna edukacja, zwłaszcza w okresie wzmożonej pracy zdalnej oraz nasilających się problemów z głębokim osamotnieniem wśród młodych ludzi, powinna uczyć współpracy, budować wspólnotę zainteresowań, uczyć krytycznego i analitycznego myślenia.
To główne wnioski ekspertów z debaty „Jak skutecznie rozwijać potrzeby dotyczące wiedzy i kompetencji u młodych ludzi?”. – Mówimy o tym, że szkoła potrzebuje nowej równowagi, i to jest równowaga trzech czynników. To jest wiedza, która wyjaśnia, jak funkcjonuje świat. To są kompetencje, które pozwalają w tym świecie działać, i taka podmiotowość, która daje moc do działania. Taka triada. To nie chodzi o to, żeby mieć kompetencje w opozycji do wiedzy, bo super istotnym elementem kompetencji jest wiedza. Musimy wiedzieć, że konia trojańskiego będziemy szukali w książce do historii, a nie w stajni – przyznał podczas dyskusji dr Jędrzej Witkowski z Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Zdaniem dr. Piotra Dardzińskiego z Sieci Badawczej Łukasiewicz uczniowie w szkole zdobywają aktualnie wiedzę niezbędną im...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta