W skrócie
konsumenci
Stracisz dane, stracisz pieniądze
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi akcję informacyjną o metodach działania oszustów wyciągających dane logowania do konta w banku. Odbywa się to najczęściej przez esemesy informujące np. o problemach z dostawą paczki czy też niedopłatą za przesyłkę, gaz czy internet. Zawierają one linki rzekomo pozwalające od razu uregulować – zwykle niewielką – należność, a w rzeczywistości instalujący program kradnący dane. Inną metodą jest udawanie pracownika banku i wyłudzanie danych przez telefon. UOKiK radzi, jak uniknąć oszustwa – nie należy klikać w linki, nie podawać danych, lecz skontaktować się z instytucją, od której rzekomo pochodzi esemes. W ramach akcji w mediach publicznych i na YouTubie publikowane są krótkie spoty. „Rzeczpospolita” objęła patronat nad kampanią informacyjną UOKiK.