Obcy imigranci z tv
Preferencje wyborcze i to, jaką telewizję oglądamy, decydują o tym, co myślimy o migrantach i uchodźcach – wynika z analizy badań UW.
Podróżujący, przemieszczający się, poszukujący pracy – to najpopularniejsze skojarzenie Polaków ze słowem „migrant”. W przypadku „uchodźcy” kojarzy się on z „uciekającym przed wojną”. Tymczasem zaledwie 8 proc. badanych Polaków ma skojarzenia zdecydowanie pozytywne zarówno z migrantem, jak i uchodźcą – wynika z badań Uniwersytetu Warszawskiego i Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej na temat tego, jak postrzegamy te grupy. Jak wynika z badania, od stycznia tego roku zdecydowanie pozytywne nastawienie do obu grup drastycznie spada.
Raczej pozytywny odbiór „migranta” ma 47 proc. badanych, a „uchodźcy” – już tylko 31 proc. Raczej negatywne i zdecydowanie negatywny odbiór „migranta” ma w sumie 17 proc., w przypadku uchodźcy – aż 30 proc.
PiS chce wykorzystać ten trend w najbliższych wyborach parlamentarnych, decydując się na obstrukcję unijnej „przymusowej relokacji” migrantów i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta