Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Cena pozostaje kluczowa, ale ważny jest też czas klienta

19 czerwca 2023 | Ekonomia i rynek | rp.pl
Przedstawiciele wielkiego handlu debatowali o wyzwaniach dla biznesu, inflacji, energii, wojnie
autor zdjęcia: mat. pras.
źródło: Rzeczpospolita
Przedstawiciele wielkiego handlu debatowali o wyzwaniach dla biznesu, inflacji, energii, wojnie

Wojna pogorszyła nastroje klientów, cena ciągle jest najważniejsza, więc konkurencyjne cenowo marki własne przyciągają klientów. Głównym zagrożeniem pozostaje inflacja – mówili szefowie czołowych sieci handlowych na V Kongresie Nowoczesnej Dystrybucji.

Globalny czas polikryzysów przyniósł nowe zachowania klienta, które można zaobserwować w sklepach. Szefowie największych działających w Polsce sieci detalicznych debatowali nad tym, co dziś, po szoku związanym z atakiem Rosji na Ukrainę, a potem nagłym skoku inflacji, liczy się dla klienta i co go przyciągnie. Wskazywali głównie na cenę, bliskość, jakość produktów, marki własne. Na dalszym miejscu znalazły się nowe technologie. – Cena zostaje kluczowa, wszystkie ankiety wskazują, że ceny i bliskość domu to najważniejsze czynniki – powiedział Tareck Ouaibi, prezes zarządu Carrefour Polska.

Według obserwacji przedstawicieli branży dziś klienci szukają jakości i wygody, jednak źródła tych wartości mogą być różne. Dla jednych to bliskość domu, dla innych produkt markowy, a dla jeszcze innych odpowiednie „value for money”, stąd obserwowany tak wielki skok popularności marek własnych.

– Żabka nie konkuruje ceną. Wartością jest też bowiem możliwość zaoszczędzenia czasu. Klienci są w stanie zapłacić więcej za rozwiązania, które oszczędzają ich czas lub ułatwiają życie –...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12599

Wydanie: 12599

Spis treści

Reklama

Zamów abonament