Wielki biznes na ratunek LGBTQ+
Firmy takie jak Google i Meta z okazji wyborów apelują o lepsze traktowanie mniejszości seksualnych w Polsce.
– Choć ostatnie lata przyniosły w Polsce znaczne, pozytywne zmiany w podejściu społeczeństwa do osób LGBTQ+, to w roku wyborczym warto przypominać, że polska gospodarka traci na dyskryminacji wobec nich miliardy złotych każdego roku. W debacie publicznej musi znaleźć się miejsce na rozmowę na ten temat – mówi „Rzeczpospolitej” Dominic Arnall, szef Open For Business, koalicji takich globalnych firm jak Google, Meta, Microsoft, Ikea, Lego, Unilever, L’Oréal i C&A.
Koalicja prowadzi międzynarodowe działania na rzecz integracji osób LGBTQ+, a z okazji zbliżającej się elekcji do parlamentu w Polsce wydała „elementarz wyborczy”, w którym przestrzega: jeśli nie poprawimy sytuacji osób nieheteronormatywnych na rynku pracy, gospodarka wciąż będzie tracić miliardy.
Sytuacja do poprawy
Na wstępie raportu Open For Business pisze, że w związku z wyborami „prawa osób LGBTQ+ prawdopodobnie ponownie znajdą się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta