Deepfake w reklamie to łańcuch nadużyć
Zastosowanie przez sztuczną inteligencję techniki może oznaczać zniesławienie osoby, której wizerunek wykorzystuje, i wprowadzenie w błąd własnych odbiorców.
Media obiegła informacja o wykorzystaniu głosu m.in. kanadyjskiej dziennikarki Anne-Marie Dussault w stworzonej przy udziale sztucznej inteligencji reklamie gier hazardowych. W sprawie mamy do czynienia z deepfake’em, czyli materiałem wygenerowanym na podstawie wizerunku realnie istniejącej osoby, który wydaje się autentyczny. Wykorzystanie tej techniki w taki sposób mogłoby zostać uznane za naruszenie również polskich przepisów.
Prawo do wizerunku jest bowiem chronione na gruncie przepisów kodeksu cywilnego o dobrach osobistych oraz ustawy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta