Nastroje gastronomów słabe, ale lokali przybywa
Mimo pesymistycznego nastawienia w branży firmy gastronomiczne nie rezygnują z rozwoju. W pierwszym półroczu przybyło aż 1,7 tys. lokali. Najdynamiczniej rozwijają się punkty mobilne.
W letnie weekendy, gdy jest ładna pogoda, warszawskie bulwary nad Wisłą kipią życiem. Przewalają się tam tłumy spacerowiczów korzystających głównie z przenośnych restauracji i food trucków, do których ustawiają się długie kolejki. – Czasami po godzinie 22 można zamawiać już tylko dodatki, wszystko znika – słychać w kolejce.
To, co dzieje się na bulwarach, pokazuje, że rynek gastronomiczny zmienia się w stronę oferty mniej przypominającej klasyczne jedzenie poza domem, za to bardzo zróżnicowanej smakowo. Widać to także w danych.
Na koniec czerwca liczba placówek i firm gastronomicznych wzrosła w porównaniu z końcem 2022 r. o 1,8 proc., do 93,4 tys. – wynika z najnowszych danych wywiadowni Dun & Bradstreet Poland, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.
Mobilne to dziś trend
Oznacza to, że w pierwszych sześciu miesiącach br. w Polsce w porównaniu z końcem 2022 r. przybyło 1,7 tys. nowych punktów gastronomicznych. Najwięcej w branży restauracyjnej, gdzie liczba nowych podmiotów wzrosła o blisko 1 tys. – W ujęciu procentowym najszybciej rozwija się rynek ruchomych placówek gastronomicznych. Tylko w pierwszych sześciu miesiącach o nieco ponad 400 wzrosła liczba tego rodzaju punktów, w tym przede wszystkim...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta