Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ciekły wodór może odmienić awiację

12 września 2023 | Rzeczpospolita Cyfrowa | Paweł Rożyński
H2Fly ma 1500 km zasięgu. Na bazie jego rozwiązań mają niebawem latać większe samoloty
autor zdjęcia: mat. pras.
źródło: Rzeczpospolita
H2Fly ma 1500 km zasięgu. Na bazie jego rozwiązań mają niebawem latać większe samoloty

Pierwszy pilotowany lot samolotu elektrycznego napędzanego ciekłym wodorem miał miejsce w Europie, a jednym z pilotów był Polak. Taki napęd będą mieć w przyszłości maszyny transoceaniczne i hipersoniczne.

Samolot H2FLY, który wystartował z lotniska w słoweńskim Mariborze, może latać na trasach o długości 1500 km. Pierwszy lot wykonali Niemiec Johannes Anton Garbino i Polak Paweł Adamczuk.

H2FLY to niemiecka firma należąca do amerykańskiego start-upu Joby Aviation, który współpracuje ze słoweńskim producentem samolotów Pipistrel i francuskim dostawcą gazów przemysłowych Air Liquide. Samoloty wodorowe to nie tylko znacznie cichsza praca. Wodór jest uznawany za najbardziej ekologiczne paliwo, gdyż...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12671

Wydanie: 12671

Spis treści
Zamów abonament