Na rolls-royce’ach nie smaży się kotletów
Firma, która do reklamy swoich produktów wykorzystuje popularność innej powszechnie rozpoznawalnej marki, naraża się na konsekwencje prawne.
Reklamą firmy, której produkty Gordon Ramsay określił mianem rolls-royce’a wśród patelni, ma się zająć sąd dla dystryktu New Jersey. Media komentują, że samochodowy gigant uznał, iż przedsiębiorstwo wykorzystało jego renomę, i chce ochrony należącego do siebie znaku towarowego.
Zdaniem ekspertów podobna batalia w polskim systemie prawnym mogłaby się okazać nie lada wyzwaniem. Jak ocenia rzecznik patentowy Marcin Wychota, w naszym kraju generalnie nie ma zbyt wielu charakterystycznych, silnych znaków towarowych.
– Oprócz głośnej sprawy paczkomatów, warto wspomnieć o ośmioletnim procesie firmy Wedel, której udało się wykazać, że „ptasie mleczko” nie podlega degradacji....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta