Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Na rolls-royce’ach nie smaży się kotletów

14 września 2023 | Prawo co dnia | Nadia Senkowska

Firma, która do reklamy swoich produktów wykorzystuje popularność innej powszechnie rozpoznawalnej marki, naraża się na konsekwencje prawne.

Reklamą firmy, której produkty Gordon Ramsay określił mianem rolls-royce’a wśród patelni, ma się zająć sąd dla dystryktu New Jersey. Media komentują, że samochodowy gigant uznał, iż przedsiębiorstwo wykorzystało jego renomę, i chce ochrony należącego do siebie znaku towarowego.

Zdaniem ekspertów podobna batalia w polskim systemie prawnym mogłaby się okazać nie lada wyzwaniem. Jak ocenia rzecznik patentowy Marcin Wychota, w naszym kraju generalnie nie ma zbyt wielu charakterystycznych, silnych znaków towarowych.

– Oprócz głośnej sprawy paczkomatów, warto wspomnieć o ośmioletnim procesie firmy Wedel, której udało się wykazać, że „ptasie mleczko” nie podlega degradacji....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12673

Wydanie: 12673

Spis treści

Reklama

Zamów abonament