Ulga na sponsoring bez ograniczeń
Skarbówka się myli, twierdząc, że ulga nie przysługuje na koszty uzyskania przychodów z zysków kapitałowych.
Ten wyrok ucieszy firmy korzystające z wprowadzonej przez Polski Ład ulgi na sponsoring. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uznał, że skarbówka bezpodstawnie ją ogranicza tylko do niektórych wydatków.
Spór z fiskusem zaczął się od wniosku o interpretację. Wystąpiła o nią spółka z o.o. będąca częścią grupy kapitałowej. W swojej działalności realizuje projekty badawczo-rozwojowe, których wyniki sprzedaje. Jest też właścicielem praw do logo grupy, a inni członkowie płacą jej opłaty licencyjne. Przychody z tego tytułu wykazuje w źródle zyski kapitałowe.
Spółka jest odpowiedzialna za popularyzację działalności całej grupy. Zawiera umowy sponsoringowe z różnymi podmiotami (m.in. klubami sportowymi czy instytucjami kulturalnymi). Wykonują one różne usługi, reklamując logo i markę grupy. Wydatki na sponsoring spółka zalicza do kosztów uzyskania przychodów z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta