Terminy dla konsumentów mają zmniejszyć niepewność biznesu
Rząd planuje wprowadzić zasadę, że klient będzie miał rok od wykrycia niezgodności towaru z umową na domaganie się wymiany, naprawy lub zwrotu pieniędzy.
W projekcie najnowszej ustawy deregulacyjnej (opisujemy ją od kilku dni) znalazł się także przepis nowelizujący ustawę o prawach konsumenta. Wprowadza on termin roku od wykrycia niezgodności towaru z umową na realizację wynikających z tego uprawnień kupującego. Czas odpowiedzialności przedsiębiorcy nie zmieni się i wciąż będzie wynosił dwa lata.
Eksperci zwracają uwagę, że przed dużą nowelizacją przepisów o rękojmi z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta