Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

To nie Biedronka rozpoczęła ostrą walkę na obniżki cen

11 kwietnia 2024 | Ekonomia i rynek | Piotr Mazurkiewicz
autor zdjęcia: fot: xxxxxxxxxxxx
źródło: Rzeczpospolita

Pierwszy plakat z podium i koszykami cenowymi pokazała nasza droga konkurencja. Mamy 5 milionów klientów i ich liczba rośnie – mówi Grzegorz Pytko, Chief Commercial Officer sieci Biedronka.

Kto zaczął wojnę cenową?

W obecnej sytuacji raczej wystrzegamy się tej terminologii i staramy się dobierać słowa ostrożniej. Wojna to tragiczna sytuacja za naszą wschodnią granicą, a to, z czym mamy do czynienia w Polsce, to ostra konkurencja o klienta na trudnym rynku. Jest bardziej intensywna, niż miało to miejsce wcześniej, ale powodów nakręcania tej spirali jest więcej. Te działania obejmują mechanizmy promocyjne i marketingowe, ale finalnie zyskuje na tym konsument.

Ale reklamę porównawczą zaczęła Biedronka?

Możemy z tym dyskutować, pierwszy plakat z podium i koszykami cenowymi pokazała nasza droga konkurencja.

Prezes Lidla w podcaście stawia nacisk na wątek takich samych cen w sklepach, a w Biedronce są one zróżnicowane. Czy na tym konflikcie zyskujecie?

Klientów mamy więcej, ale czy jest to efekt intensywnej konkurencji, czy wpływ na to mają inne czynniki, nie wiemy. Widzimy, że rośniemy także pod względem udziałów rynkowych, mimo zbudowania wysokiej bazy w 2023 r. Jesteśmy już na poziomie ok. 30 proc., a obietnice, które składamy jako lider rynku, muszą być dotrzymane. Najważniejsze z nich to: konkurencyjność i najniższe ceny na rynku.

Dyskonty już wcześniej rosły najszybciej, a teraz do konsumentów przebija się jeszcze przekaz, że najtańsza jest zawsze jakaś sieć...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12846

Wydanie: 12846

Spis treści
Zamów abonament