Ponad 50 mld zł wydajemy już na marki własne
W ostatnim roku rynek urósł aż o 19 proc. A 27 proc. konsumentów chce na takie produkty wydawać jeszcze więcej.
Jednocześnie plany zwiększania wydatków w stosunku do produktów markowych ma tylko 5 proc. kupujących – wynika z badania Consumer Panel Services GfK, który „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. W efekcie tak szybkich zmian marki własne zwiększyły swój rynkowy udział w 2023 r. o 1,3 pkt proc. i wynosi on już 22,6 proc.
– Już co czwarty konsument planuje zwiększyć swoje wydatki na produkty z logo marek własnych. To jasny sygnał dla producentów, że w tej kategorii tkwi przestrzeń do dalszego, dynamicznego rozwoju i stałego zwiększania popytu – mówi Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający w Consumer Panel Services GfK (firma została w styczniu przejęta przez grupę YouGov).
Jak zauważają autorzy badań, choć perspektywy rynku są wciąż bardzo dobre, to polskie wyniki są nadal poniżej średniej europejskiej. Jeśli chodzi o deklaracje zwiększania wydatków na marki własne, to ma je aż 49 proc. Francuzów czy 42 proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta