Gadżety na fali, teraz smartfony liderem
Telewizory ze sztuczną inteligencją, projektory i sprzęt do noszenia podczas uprawiania sportu to popularne obecnie trendy w elektronice użytkowej.
Rynek elektroniki użytkowej zmienia się i zmierza zdecydowanie w stronę mobilnych technologii – wynika z danych GfK – an NIQ Company specjalnie dla „Rzeczpospolitej”. Firma podaje, że już jedną trzecią rynku elektroniki w Polsce w 2023 r. w ujęciu wartościowym stanowiły smartfony i laptopy.
Choć Polacy wydatki na elektronikę ograniczyli, podobnie jak na inne rodzaje konsumpcji, to szeroko rozumiany sektor Core Wearable (smartwatche, opaski etc.) w pierwszym kwartale 2024 w ujęciu r./r. zyskuje aż 19 proc. wartościowo.
Smartfony górą
– Grupą produktową numer jeden pod względem wartości i z tendencją rosnącą są smartfony – mówi Artur Noga-Bogomilski, Head of Market Intelligence w GfK – an NIQ Company. To wielka zmiana. Smartfony rosną od dawna, niemniej dotąd na rynku dominowały inne kategorie, jak choćby telewizory. Widać po tym, jak wielka zmiana zaszła w zwyczajach zakupowych.
Analitycy jasno określają, że „trójca cyfrowej przynależności” to obecnie smartfon, laptop oraz smartwatch i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta