Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Za wpadkę celebryty płaci marka, która z nim współpracuje

04 lipca 2024 | Prawo co dnia | Nadia Senkowska

W kontraktach reklamowych ze znanymi osobami firmy stosują tzw. klauzule obyczajowe. Chronią się w ten sposób przed ekscesami celebrytów, które mogą uderzyć w wizerunek marki.

Modelka i celebrytka Klaudia El Dursi nie jest pierwszą osobą, która miała stracić kontrakt ze znaną marką z powodu niedopuszczalnego zachowania – tym razem poszło o nagranie z rajdu po autostradzie. Jeśli jednak firmy nie zabezpieczą się na wypadek podobnych sytuacji, to „odcięcie się” od gwiazdy, która zaliczyła wizerunkową wpadkę, może być bardzo trudne.

Dlatego też przy podpisywaniu umów z influencerami marki stosują klauzule obyczajowe – choć te zbyt ogólne mogą odstraszyć celebrytów i ich agentów oraz wywoływać obawę, że współpracę można zerwać z byle powodu. Jak tłumaczy rzeczniczka patentowa Aleksandra Maciejewicz z kancelarii Lawmore, wspomniane klauzule powinny przewidywać ryzyko wystąpienia kryzysu wizerunkowego. Co to oznacza w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12915

Wydanie: 12915

Spis treści
Zamów abonament