Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Only human – pierwsze firmy odrzucają AI

04 lipca 2024 | Ekonomia i rynek | Michał Duszczyk
Człowiek witruwiański to rysunek Leonarda Da Vinci wskazujący idealne proporcje ludzkiego ciała. Sztuczna inteligencja tworzy własne, trudne do spełnienia, ideały
autor zdjęcia: leonardo da vinci
źródło: Rzeczpospolita
Człowiek witruwiański to rysunek Leonarda Da Vinci wskazujący idealne proporcje ludzkiego ciała. Sztuczna inteligencja tworzy własne, trudne do spełnienia, ideały

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w reklamach staje się passe – z takiego narzędzia oficjalnie zrezygnowały już m.in. Unilever, L’Oréal, H&M, czy Lego. Klienci i biznes czują się nim przytłoczeni?

Coraz częściej mówi się o zjawisku „only human”, które ma być w kontrze do obecnego boomu na sztuczną inteligencję. Analizowanie i przetwarzanie danych, pozycjonowanie produktów i usług, generowanie postów i zdjęć, wreszcie pełnienie funkcji asystenta, śledzenie konkurencji, a nawet kręcenie teledysków i reklam – liczba zastosowań AI szybko rośnie. I to się raczej nie zmieni. Ale niektóre firmy nie chcą tym się chwalić i epatować. Doświadczył tego już rynek reklamowy, gdzie następuje odwrót od AI.

Nie chcą sztucznych reklam

Eksperci twierdzą, iż postrzeganie generatywnej sztucznej inteligencji wśród niektórych zespołów marketingowych zaczyna się zmieniać. Np. marki kosmetyczne nie chcą tworzenia wyidealizowanych ludzkich postaci, by nie wywierać presji na klientkach. Ogłosiła to ostatnio należąca do Unilevera marka Dove. Wskazała, że w reklamach i materiałach promocyjnych nie będzie wykreowanych przez AI modelek. W najnowszej kampanii „The Code” Dove pokazuje, że sztuczna inteligencja poproszona o stworzenie obrazów „wspaniałej kobiety” prezentowała osoby z nieskazitelnie gładką skórą, bez zmarszczek, z nierealistycznymi wręcz proporcjami ciała....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12915

Wydanie: 12915

Spis treści
Zamów abonament