Królewska dyrektorka
W wyniku konkursu Polską Operą Królewską ma kierować jej obecna wicedyrektorka Magdalena Kaczorowska.
Taki wybór daje nadzieję, że interesujący, wręcz unikalny profil artystyczny tego teatru zostanie utrzymany. Nie oznacza to, że wszystkie problemy zniknęły. Polska Opera Królewska jest instytucją bezdomną. Korzysta z gościny Łazienek Królewskich, gdzie kilka razy w miesiącu w Teatrze Królewskim może prezentować przedstawienia.c.
Magdalena Kaczorowska, zaproponowałą więc w swoim programie zamiar wzmocnienia projektu „Opera w drodze”, czyli wyjazdowych spektakli i koncertów w mniejszych ośrodkach. Nowa dyrektor chce też utrzymać większość repertuaru oraz rytm 3–4 premier w sezonie i 16 koncertów. Zamierza ponadto zintensyfikować działania edukacyjne, by przyciągnąć młodych odbiorców.
Zastępcą dyrektora ds. artystycznych ma zostać dyrygent Przemysław Fiugajski. Sama Magdalena Kaczorowska jest menedżerką, ukończyła Wydział Kompozycji i Teorii Muzyki bydgoskiej Akademii Muzycznej oraz Wydział Zarządzania na UW.