To będzie rok pod znakiem roweru. Zwłaszcza elektrycznego
Trend był widoczny już od dłuższego czasu, ale program rządowych dopłat zapewne jeszcze doda mu impetu. Ciesząc się z przesiadki na e-rowery, nie zapominajmy jednak o wyzwaniach.
Zakup aż 50 tys. rowerów elektrycznych zostanie dofinansowany z rządowych pieniędzy w ramach programu „Mój rower elektryczny” – zapowiada Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Na cel ten zostanie przeznaczone 300 mln zł, które mają zostać rozdzielone na dopłaty sięgające do 5 tys. zł przy zakupie „zwykłego” roweru elektrycznego oraz 9 tys. zł przy zakupie rowerów cargo i wózków. O wsparcie z rządowego programu mogą się ubiegać ci rowerzyści, którzy zakupu dokonają po 30 czerwca 2025 r.
Konsultacje programu przeprowadzono w pierwszej połowie lipca, a zgłoszone w ich ramach uwagi do programu są obecnie analizowane przez ekspertów NFOŚiGW. Kluczowe założenia programu zapewne już wiele się nie zmienią, choć będą go musiały potwierdzić zarówno władze funduszu, jak i udzielający programowi wsparcia Europejski Bank Inwestycyjny.
Nie ma jednak wątpliwości, że program może się okazać potężnym impulsem rozwojowym dla polskiego rynku rowerów elektrycznych. Rozwija się on w ostatnich latach w tempie kilku procent rocznie, a dziś co najmniej co czwarty rower sprzedawany na naszym rodzimym rynku to jednoślad elektryczny. Na falę wskakują kolejne małe firmy, oferujące polskim cyklistom coraz bogatszą paletę pojazdów, konkurujących designem, wyrafinowaniem i – rzecz jasna –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta