Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ile polskie firmy wydają na AI?

03 lutego 2025 | Ekonomia i rynek | Michał Duszczyk
źródło: Rzeczpospolita

Wciąż aż 46 proc. polskich firm nie wykorzystuje żadnych narzędzi sztucznej inteligencji.

Dwa lata po premierze ChatGPT i euforii wokół generatywnej sztucznej inteligencji stało się jasne, że nie jest to chwilowy trend. Wręcz przeciwnie – tempo jej rozwoju nie wykazuje oznak spowolnienia. Z najnowszych analiz IBM wynika, iż ponad połowa osób odpowiedzialnych za IT w przedsiębiorstwach deklaruje zwiększenie w br. inwestycji w te technologie. Aż 74 proc. badanych zamierza uruchomić ponad dziesięć nowych projektów pilotażowych AI w 2025 r. Tyle że to dane dla całego regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Azji. W Polsce już tak kolorowo to nie wygląda.

Przedsiębiorcy nad Wisłą wydają się być odporni na boom na AI. Badania SW Research, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza, wskazują, że wciąż aż 46 proc. firm nie wykorzystuje żadnych narzędzi tego typu. Ów dystans do tej technologii może wynikać ze zdroworozsądkowego podejścia do biznesu. Przemysław Kot, prezes firmy Mizzox, jest zdania, że chodzi właśnie o pragmatyzm. Jego zdaniem polscy przedsiębiorcy szukają w AI nie tyle innowacji, ile „realnych usprawnień operacyjnych”. – Przedsiębiorcy potrzebują narzędzi, które realnie wspierają...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13091

Wydanie: 13091

Spis treści
Zamów abonament