Dyrektywa Green Claims – unijna walka z greenwashingiem
Rośnie liczba produktów reklamowanych jako „zielone” lub „ekologiczne”. Dlatego Unia Europejska podjęła kroki, aby przeciwdziałać greenwashingowi, czyli praktyce, w której przedstawia się produkty lub działania jako bardziej ekologiczne, niż są w rzeczywistości.
Propozycja dyrektywy Green Claims ma zapewnić, że deklaracje środowiskowe przedstawiane konsumentom na opakowaniach będą rzetelne i wiarygodne. Zaproponowane przepisy dotyczą wyraźnych oświadczeń środowiskowych i oznakowań ekologicznych, które firmy stosują dobrowolnie, kiedy chcą promować swoją proekologiczność i informować o wpływie swoich produktów lub działalności na środowisko. Z przeprowadzonego przez Komisję Europejską w 2020 r. badania wynika, że ponad połowa takich oświadczeń zawiera niejasne, wprowadzające w błąd lub bezpodstawne informacje. Propozycja dyrektywy ma wprowadzić obowiązek rzetelnego potwierdzania dobrowolnych deklaracji dotyczących właściwości środowiskowych produktów. Jest adresowana do wszystkich przedsiębiorców, którzy składają...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta