Pracownik w centrum uwagi organizacji
Sytuacja na rynku pracy sprawia, że organizacje już nie tylko działają na rzecz przyciągnięcia nowych talentów, ale też ukierunkowują swoje działania na rozwój obecnych pracowników.
Employer branding jest ważny nie tylko przy rekrutacji. Dla firm jest to także znaczące narzędzie budowania kultury organizacyjnej i wizerunku. Jak być dziś pożądanym pracodawcą? Jak zmieniają się oczekiwania kandydatów i pracowników? Co buduje dobry wizerunek pracodawcy i jakie znaczenie mają tu inwestycje w technologie, w tym w AI, a także w upskilling i reskilling pracowników? M.in. o tym rozmawiali uczestnicy debaty „Employer branding 2025: jak budować i utrzymać markę pracodawcy oraz przyciągać talenty?”, która odbyła się w redakcji „Rzeczpospolitej”.
Zmiana oczekiwań pracowników
Dr hab. Halina Brdulak, profesor nadzwyczajny SGH, stwierdziła, że w ostatnich latach widoczna jest zmiana w oczekiwaniach pracowników dotyczących pracodawców. Szczególnie młode i średnie pokolenia oczekują od nich spójności i autentyczności przekazu zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Często, jak mówiła ekspertka, kandydaci rezygnują nawet z aplikowania, jeśli na rozmowie kwalifikacyjnej okaże się, że nie ma spójności np. z wartościami deklarowanymi na stronie internetowej firmy. Młode pokolenie ceni także takie wartości, jak różnorodność i równość. Dodatkowo osoby rozpoczynające studia oczekują braku hierarchii...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta