Słabną diesle na rynku wtórnym
Luty 2025 roku przyniósł zastopowanie długotrwałego, trwającego nieprzerwanie przez 19 miesięcy wzrostu importu używanych samochodów.
Wiele wskazuje, że poszukujący używanego samochodu będą mieli większy wybór niż przed rokiem. Na rynku wtórnym w lutym 2025 r. na kupujących czekało 289,7 tys. ofert sprzedaży samochodów. Co prawda, to o 15 proc. mniej niż w tegorocznym styczniu (zarazem średnia cena zmalała o 1 tys. zł do 33,9 tys. zł, a mediana przebiegu obniżyła się do 159 tys. km), ale w porównaniu z lutym 2024 r., liczba ofert wzrosła prawie o połowę, co spowodowało spadek średniej ceny o 6,1 tys. zł.
Większa oferta
– Bardzo duży wzrost liczby ofert na rynku wtórnym w porównaniu z lutym ubiegłego roku to efekt stale poprawiającej się dostępności samochodów używanych, pochodzących zarówno z importu, jak i z rynku krajowego – stwierdza Karolina Topolova, dyrektor generalna i prezes zarządu Aures Holdings, operatora sieci AAA Auto. Z jego statystyk wynika, że w ubiegłym miesiącu najwięcej ofert sprzedaży pojawiło się w województwie mazowieckim – 52, 2 tys., a najmniej w opolskim – niespełna 4 tys. Także w województwie mazowieckim sprzedawano najdroższe samochody (średnia cena to 39,9 tys. zł, natomiast najtańsze w kujawsko-pomorskim (26,9 tys. zł).
Luty jednocześnie przyniósł zastopowanie długotrwałego, trwającego nieprzerwanie przez 19 miesięcy wzrostu importu używanych samochodów. Jak podaje Instytut Samar, w ubiegłym miesiącu sprowadzono do Polski...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta