Siekiera w roli głównej
„Fala” Rafała Księżyka opisuje m. in. Jarocin’ 84 i polski postpunk.
Rafał Księżyk po rozległych biografiach, m.in. Roberta Brylewskiego, Kazika Staszewskiego, opisał w książce „Fala. Rok 1984 i polski postpunk” losy „mniej słynnych”, za to „bardziej alternatywnych” (dla niektórych kultowych) jak puławski zespół Siekiera, który był sensacją Festiwalu Muzyków Jarocin 1984 r. Festiwalu uważanym z jednej strony za wentyl bezpieczeństwa PRL, z drugiej za manifestację młodzieżowej wolności w 1984 roku.
Skinheadzi i normalsi
Miałem okazję brać udział w tamtych wydarzeniach i na tle, jak to się zwykło pisać, „szarości PRL”, co widoczne jest także w książce Księżyka, Jarocin był eksplozją radosnej wolności – ważną nie tylko dla tysięcy ówczesnych punkowców i metalowców, ale też przyszłego reżysera Grzegorza Jarzyny czy dziennikarza i pisarza Grzegorza Kalinowskiego, pomimo że skinheadzi zmusili go do pompowania materaca na polu namiotowym (gdzie było MO?).
Na polu namiotowym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta