Końskie dawki algorytmów
W czasie debaty w Końskich algorytmy w pewnym sensie się zresetowały. Porzuciły wcześniejsze wzorce i zaczęły zachowywać się w nowy sposób.
Debaty przedwyborcze już nigdy nie będą takie jak dawniej. Za czasów radia wystarczyło mieć charyzmatyczny głos, potem, gdy do gry weszły telewizje, liczyły się uroda, dobry makijaż, uśmiech itp. W pewnym momencie jednak to przestało wystarczać, więc zaczęły się gadżety, które miały upiększać debaty. Że ten potwór zjadł własny ogon – przekonaliśmy się w ostatni poniedziałek, gdy na debatę jeden z kandydatów przyniósł nietypowy gadżet. Gadżetem tym był specjalny worek z napisem „Gadżety od kontrkandydatów” przyniesiony przez Szymona Hołownię.
Teraz o tym, jak odbieramy poszczególnych kandydatów w debatach, już nie decyduje głos czy obrazek. Bitwa toczy się w serwisach społecznościowych o to, kto zawładnie algorytmami.
Bo to one porządkują wszystkie treści w serwisach społecznościowych – one sprawiają, że jakiś filmik obejrzy kilka milionów ludzi, a inny zostanie niedostrzeżony gdzieś w szarym kącie internetu. Z tym tylko, że i one działają według swoich reguł, a nie – jak to się czasem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)