Nie tylko napój, ale także doświadczenie i styl życia
Rynek kawy w Polsce wart jest ok. 7 mld zł – ta kwota obejmuje zarówno gastronomię, jak i kawę pitą w domu. W sektorze zdecydowanie widać ruch: liczba kawiarni ogółem to ok. 10 tys. Te z ofertą premium to ok. 2 proc., przy globalnej średniej 3 proc. Jednak nawet sieciówki proponują już różne mieszanki kaw poza tymi standardowymi.
Rynek kawy to jednak wciąż głównie spożywanie w domu, ale w tym sektorze również widać zmiany. Consumer Panel Services GfK podaje, że Polacy w 2023 r. kupili zbliżoną ilość kawy co rok wcześniej i było to 80 tys. ton. Natomiast wartościowo rynek wzrósł 14 proc., do 4,1 mld zł. Wśród gospodarstw domowych szczególną popularnością cieszy się kawa mielona. Ten segment ma największe udziały, ilościowo sięgające 47 proc., jednak kurczy się z roku na rok.
Z raportu PMR „Rynek kawy w Polsce 2022” wynika, że branża kawowa w Polsce przeżywa dynamiczny rozwój, który można obserwować na wielu płaszczyznach – od rosnącej liczby kawiarni, przez zmieniające się preferencje konsumentów, aż po innowacyjne rozwiązania w zakresie technologii i ekologii.
Wartość polskiego rynku kawowego wzrosła o 8 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Głównymi czynnikami tego wzrostu są: rosnąca popularność kawy specialty, ekspansja sieci kawiarni oraz zmieniające się nawyki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)