Polacy rzadko zmieniają bank, choć lubią promocje
Dla sektora stanowi to pewien problem, bo najcenniejszy jest tzw. klient relacyjny, którego – jak się okazuje – ciężko jest dziś zdobyć. Dla samych konsumentów bankowa rywalizacja o ich względy jest raczej korzystna.
W pierwszych trzech miesiącach tego roku Polacy złożyli 2,6 tys. wniosków o przeniesienie rachunku bankowego w ramach systemu Ognivo, w całym minionym roku – ok. 15,2 tys. – wynika z danych Krajowej Izby Rozliczeniowej. Zarówno kwartalny wynik, jak i ten za 2024 r. to najniższy poziom na przestrzeni ostatnich kilku lat.
Dotychczasowy rekord padł w 2023 r., gdy w samym czwartym kwartale aż ok. 10,5 tys. osób chciało mieć swoje główne konto w innym banku, a w całym roku – ponad 25 tys. Nawet ten rekord wyraźnie jednak blaknie, jeśli porównać to do trendów na rynku telekomunikacyjnym. W 2024 r. Polacy przenieśli z sieci do sieci aż 1,5 mln numerów telefonów komórkowych! – Przyczyna tej ogromnej różnicy między liczbą osób zmieniających bank a zmieniających operatora jest bardzo prosta – komentuje Krzysztof Kondraciuk, starszy menedżer Produktu Bankowości Detalicznej i Biznesowej w Banku BNP Paribas. - Przy przeniesieniu usługi telekomunikacyjnej numer telefonu pozostaje bez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)