Sztuczna inteligencja kusi przedsiębiorstwa
Tylko co 12. firma nie ma w planach żadnych wdrożeń systemów opartych na AI. Entuzjazm dla sztucznej inteligencji widać w handlu detalicznym.
Choć na razie tylko 9 proc. krajowych firm handlowych wdraża różne rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, takie jak pozycjonowanie w wyszukiwarkach, to aż 43 proc. już to planuje – wynika z raportu Ambiscale, KODA.AI i Insightlandu z grupy Hexe Capital, sporządzonego na podstawie badania polskich firm. We wdrożeniach przoduje sektor technologiczny. Już 26 proc. jego przedstawicieli je realizuje, a taka sama grupa planuje wdrożenie strategii optymalizacyjnych pod AI. Ogólnie 64 proc. firm spodziewa się, że pozycjonowanie w AI stanie się standardem w ich branży w rok, lub dwa.
Aż 83 proc. badanych firm jest gotowych na działania w tym obszarze przeznaczyć pewien budżet. Jedynie 3 proc. wskazało, że nie dysponuje żadnymi pieniędzmi na ten cel. – Wyszukiwanie oparte na sztucznej inteligencji staje się kluczowym elementem w procesie poszukiwania i weryfikacji informacji przez użytkowników, zwłaszcza w złożonych technicznie kategoriach – komentuje Katarzyna Iwanich, prezes Insightlandu. – Konsumenci doceniają wygodę, coraz bardziej ufają otrzymywanym rekomendacjom, sprawdzając źródła informacji wyrywkowo. To nie jest chwilowa moda, AI...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
