Ulubione z ekologicznych plantacji
Popularność kawy i herbaty w Polsce nie maleje, jednak to kawa zdobywa więcej nowych konsumentów. Łącznie te rynki w Polsce osiągają rocznie wartość rzędu ok. 7 mld zł i choć ceny obu używek rosną, to klienci są gotowi płacić więcej, byle mieć produkt lepszej jakości.
Aby coś było tanie, ktoś musi za to zapłacić. Produkt jest tani kosztem pracownika, środowiska albo jakości. Niska cena to złudzenie i nie wydaje mi się, by ktokolwiek był w stanie delektować się filiżanką herbaty, wiedząc, że ktoś musiał poświęcić wykształcenie swojego dziecka, żeby ona powstała − mówią przedstawiciele branży herbacianej.
Herbata dostosowana do trybu życia
Herbata jest drugim po wodzie najpopularniejszym napojem na świecie. Jej produkcja ciągle wzrasta i w roku 2021 osiągnęła poziom 6,5 mln ton, a dziś zbliża się do 7 mln ton. Plantacje herbaty na świecie zajmują ok. 4,5 mln ha. Najwięksi producenci herbaty to Chiny, Indie, Kenia, Sri Lanka, Turcja, Indonezja, Japonia, Iran. Na liście krajów, gdzie uprawia się herbatę, są także Pakistan, Malezja, Birma, Brazylia czy Peru....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)