Kryteria zamówienia, a interes publiczny
Analiza orzecznictwa | Ważne efekty społeczne, środowiskowe i gospodarcze
Nie ma najmniejszych wątpliwości w odniesieniu do tego, że podstawową zasadą wydatkowania środków publicznych – w drodze zamówienie publicznego – jest właśnie wzgląd na interes publiczny. Ocena tego interesu powinna być jak najpełniej zobiektywizowana i uwzględniona na każdym etapie realizacji zadań publicznych, począwszy od pojawienia się pomysłu na te zadania aż po ich sfinalizowanie i korzystanie z wytworów tych zadań, tj. usług, dóbr, miejsc użyteczności publicznej itd.
Środkiem służącym zachowaniu prawidłowego toku realizacji zadań publicznych są zaś kryteria zamówień publicznych, a w konsekwencji również warunki zamówień publicznych, oceniane przez pryzmat tych kryteriów. Zauważalna jest tendencja do bardzo ścisłego traktowania wspomnianych kryteriów zamówień publicznych i w efekcie formułowanie takich warunków zamówienia publicznego, które bywają wzajemnie niedopasowane nie tylko do warunków rynkowych potencjalnych wykonawców, ale również wzajemnie do samych kryteriów zamówień publicznych wyrażonych w ustawie z 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. DzU z 2024 r., poz. 1320, dalej jako PZP). Zamawiający chcąc osiągnąć jak najlepszą jakość dostaw, usług, robót budowlanych –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)