Zakupy szybko rosną, ale tylko online
Sprzedaż w internecie w marcu wzrosła znacznie mocniej niż w stacjonarnych sklepach. Nie tylko ubrań czy żywności.
Zgodnie z najnowszymi danymi GUS wydatki Polaków w internecie wzrosły o 13,1 proc. rok do roku, podczas gdy tradycyjny handel detaliczny w zasadzie się nie zmienił w ujęciu wartościowym, ze wzrostem o zaledwie 0,6 proc. Najmocniej, bo o 321 proc., wzrosła sprzedaż artykułów związanych z motoryzacją, dla odzieży i obuwia dynamika wyniosła 25 proc., a dla żywności 37 proc. – wynika z analizy firmy Fulfilio.
E-sklepy wygrywają ze stacjonarnymi
– Dwucyfrowa dynamika internetowych zakupów w ujęciu rocznym oznacza, że ten kanał sprzedaży zyskuje na znaczeniu nawet w okresie, gdy sprzedaż detaliczna ogółem pozostaje na poziomie sprzed roku. Kupujemy więcej artykułów codziennego użytku, jak żywność czy kosmetyki – mówi Dominik Plichta, dyrektor e-commerce w Fulfilio. – Rosnąca digitalizacja społeczeństwa sprawia, że konsumenci czują się coraz pewniej w środowisku online i nabywany przez nich w ten sposób asortyment jest coraz szerszy – dodaje.
Autorzy opracowania zwracają uwagę, że inflacja i obecna sytuacja gospodarcza skłaniają do poszukiwania bardziej konkurencyjnych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
