Nowy konsument, nowe reguły gry
Konsument nie kupuje już tylko produktu. Kupuje opowieść, wartości i komfort. Kupuje teraz, szybko, często przez telefon – i natychmiast ocenia, czy warto.
Debata „Nowa konsumpcja, nowy konsument” na Europejskim Kongresie Gospodarczym odsłoniła wyzwania, z jakimi mierzą się firmy, próbując utrzymać uwagę klienta i jednocześnie zredukować ślad węglowy. Paneliści analizowali zmiany zachodzące w zachowaniach konsumenckich i ich implikacje dla rynku. Dyskusja dotyczyła nie tylko tego, co i jak konsumenci kupują, ale również jak zmienia się ich podejście do ekologii, opakowań, lojalności wobec marek i sposobu robienia zakupów.
Szersze spojrzenie
Wśród uczestników panelu znalazła się Katarzyna Kala-Kowalska, prezes zarządu DS Smith Polska, której wypowiedzi wprowadziły szerszą perspektywę dotyczącą znaczenia opakowań w kontekście zmieniającej się konsumpcji. – Często nie myślimy o tym, co się dzieje na tzw. zapleczu, czyli o tym, że produkt jakoś do konsumenta dotrzeć musi – podkreślała.
Jak tłumaczyła, DS Smith, jako producent opakowań, wchodzi we współpracę z klientami już na etapie projektowania produktu, by zadbać o zgodność z wymaganiami logistycznymi i preferencjami odbiorców....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
