Ekspansja międzynarodowa znad Wisły to wciąż niełatwe zadanie
Polskie przedsiębiorstwa zmagają się z licznymi przeszkodami przy wychodzeniu na rynki zagraniczne, ale mogą też korzystać z wielu form publicznej pomocy, w tym z ubezpieczeń oferowanych przez KUKE.
Tradycyjne i nowe kierunki ekspansji zagranicznej polskich firm oraz doświadczenia w tym zakresie, na mniej lub bardziej odległych rynkach, były tematem, o którym dyskutowali uczestnicy panelu pt. „Polski biznes w świecie”. Jak się okazuje przedsiębiorcy w kontekście ekspansji zaczynają od wskazania problemów w kraju choćby, że zagraniczne firmy mają nad Wisłą uprzywilejowaną pozycję.
– Na pewno mamy dużo do zrobienia jako resort i instytucje wspierające eksport. Widać dużą krytykę ze strony firm, potrzebna jest otwarta dyskusja. W kraju na pewno trzeba skupić się na zamówieniach publicznych, o czym mówił premier Donald Tusk podczas Europejskiego Forum Nowych Idei – przyznał Michał Baranowski, wiceminister rozwoju i technologii.
Przypomniał, że dwa miesiące temu rząd przyjął dokument „Polityka Promocji Gospodarczej Polski”. – Planujemy m.in. serię misji gospodarczo-politycznych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
