Polityka może zachwiać programem budowy dróg
Ewentualny chaos w kręgach koalicji może opóźnić realizację kluczowych programów inwestycyjnych, w tym związanych z sektorem drogowym, który odpowiada za ok. 20 proc. zamówień na polskim rynku budowlanym – ostrzega Polski Związek Pracodawców Budownictwa.
Budowa szybkich dróg coraz bardziej się rozkręca. W 2025 r. do ruchu zostanie włączonych blisko 400 km, w porównaniu ze 156 km w 2024 r. oraz 267 km w 2023 r. Od stycznia tego roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała już osiem umów na odcinki o łącznej długości ponad 57 km i wartości blisko 1,8 mld zł. Obecnie w przetargach jest 31 odcinków liczących przeszło 317 km, a w całym roku mają być ogłoszone postępowania na budowę co najmniej 330 km.
Planowany jest wzrost nakładów: do 20 mld zł w roku 2025 z niespełna 19 mld w roku ubiegłym oraz niewiele ponad 17 mld w roku 2023. Przyszłe finansowanie inwestycji drogowych może jednak okazać się kwestią newralgiczną, bo pieniędzy z UE będzie ubywać. – W tej sytuacji potrzebujemy stabilnych źródeł finansowania inwestycji publicznych,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
