Banki muszą nadążać za potrzebami klientów
Dla sektora bankowego mija właśnie złota era względnej wygody. Teraz, aby pozostać konkurencyjnym, musi wykazać się dużo większą aktywnością. Dla PKO BP sposobem na sukces ma być patrzenie na bank z perspektywy klienta.
– Wbrew pozorom przez ostatnich kilka lat banki żyły w pewnym sensie w złotym okresie – powiedział Jan Krzysztof Bielecki, przewodniczący Rady Programowej Europejskiego Kongresu Finansowego, podczas panelu „Nowy ulubiony bank”. – Ale on się już kończy. Pytanie, co dalej, bo wiadomo, że stare nie wróci – dodał.
Co się zmienia na rynku bankowym
Ta złota era dla banków to okres wysokich stóp procentowych – dzięki czemu mogły realizować rekordowo wysokie zyski – a także dużej podaży obligacji Skarbu Państwa, dzięki czemu sektor nie miał problemu z atrakcyjnym lokowaniem swoich nadwyżek. Nawet problem frankowy udało się rozwiązać w miarę sprawnie. Jednak, zdaniem Bieleckiego, przy braku dużych zmian właścicielskich i impulsów konkurencyjnych sektor bankowy w Polsce „trochę przysnął”.
– Ale teraz wszystko się zmienia, i ze stopami NBP, i w sensie właścicielskim, i siłą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
