Skutki niejednoznacznego opisu przedmiotu zamówienia
Opisanie przedmiotu zamówienia w sposób nieprecyzyjny, wewnętrznie sprzeczny lub zbyt lakoniczny może być naruszeniem skutkującym nałożeniem korekty finansowej.
Podstawowym zadaniem beneficjenta będącego zamawiającym publicznym jest opisanie przedmiotu zamówienia w sposób zgodny z wymogami zawartymi zarówno w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków, jak i regułami ustawy Prawo zamówień publicznych. Niezastosowanie się do tych zasad może skutkować nałożeniem korekty finansowej na skutek potencjalnego ograniczenia konkurencji w postępowaniu.
Opis przedmiotu zamówienia
W wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków, w sekcji 3.2.2. pkt 9, zawarto ogólną zasadę dotyczącą opisu przedmiotu zamówienia. Wskazano tam, iż opis ten powinien być jednoznaczny, wyczerpujący i dokonany za pomocą dokładnych i zrozumiałych określeń przy uwzględnieniu wszystkich wymgań i okoliczności mogących mieć wpływ na sporządzenie oferty. Ponadto, Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków jednoznacznie wskazują, iż opis przedmiotu zamówienia nie może być dokonany w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję.
Ustawa prawo zamówień publicznych również zawiera regulacje dotyczące wymogów jakie powinien spełniać opis przedmiotu zamówienia. Szczególną wagę w tym zakresie ma przepis art. 99 ust. 1 ww. ustawy, w którym wprowadzono ogólne wytyczne jakie muszą zostać przez zamawiającego uwzględnione przy opisywaniu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)