LOT i Okęcie odzyskują pasażerów
Europa bardzo powoli odbudowuje swój ruch lotniczy po pandemii. Najszybciej udało się to Turkom, którzy pod ten projekt stworzyli całkiem nowe lotnisko w Stambule.
Udaje się to także na Lotnisku Chopina w Warszawie – wynika z najnowszego raportu Airports Council International. W przypadku stołecznego portu możliwości przesiadkowe rosną bardzo szybko. W porównaniu z pierwszymi pięcioma miesiącami 2024 r. w tym roku wzrosły one o 18 proc. Dla porównania z portami, z którymi Warszawa konkuruje: we Frankfurcie jest to tylko 3 proc., w Monachium 8 proc., w Wiedniu 4 proc., w Helsinkach 12 proc., a w Zurichu -4 proc. Najtrudniejszą sytuację mają Francuzi. Możliwości przesiadkowe na Lotnisku Charles’a de Gaulle’a w Paryżu, a za tym i liczba pasażerów transferowych, są dzisiaj mniejsze o 10 proc. niż rok temu.
– Pandemia Covid-19 zachwiała światową branżą lotniczą i zmieniła strukturę podróżowania. Po wznowieniu ruchu pasażerowie częściej zaczęli wybierać ruch point-to-point, co pokazują światowe statystyki. Cieszymy się, że Lotnisko Chopina szybciej niż inne porty odbudowuje ruch transferowy. Oznacza to, że pasażerowie chcą przesiadać się w Warszawie – mówi „Rzeczpospolitej” Łukasz Chaberski, prezes Polskich Portów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
