Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Uwaga kibica to cenna waluta

23 sierpnia 2025 | Plus Minus | Łukasz Majchrzyk
Koncerty w przerwach meczów to sposób na uatrakcyjnienie sportowego widowiska. Na zdjęciu Robbie Williams i Laura Pausini podczas niedawnego finału piłkarskich klubowych mistrzostw świata w USA
autor zdjęcia: Eyepix/NurPhoto via AFP
źródło: Rzeczpospolita
Koncerty w przerwach meczów to sposób na uatrakcyjnienie sportowego widowiska. Na zdjęciu Robbie Williams i Laura Pausini podczas niedawnego finału piłkarskich klubowych mistrzostw świata w USA

Mecz można wygrać, przegrać albo zremisować, a pieniądze i tak trzeba zarobić. Najlepiej zrobić to, przyciągając do transmisji miliony widzów i dając szeroką ekspozycję korporacjom.

Sport dawno przestał być tylko szlachetną rozrywką kształtującą ciało i charakter, albo zabawą dla dżentelmenów i wprawką do ćwiczeń wojskowych. Nie jest już nawet tylko rozrywką dla mas, robotników czy klasy średniej, która smakuje podana w sosie własnym. Można zapomnieć o meczach rozgrywanych na zrujnowanych stadionach, gdzie tłumy kibiców zasiadały na próchniejących drewnianych ławkach.

Ludzie przychodzili wtedy na mecz z prostego powodu, bo często nie było lepszego sposobu na spędzenie sobotniego albo niedzielnego popołudnia. Potem z tych samych względów zaczęli siadać przed telewizorami, sami albo w towarzystwie przyjaciół czy rodziny przy stole zastawionym przekąskami, robiąc z meczu wydarzenie towarzyskie. Później takie popołudnia zaczęły się wydłużać, wzbogacać, obrastać studiami, analizami i grafikami, rozmowami ekspertów.

Gdzieniegdzie pojawiły się programy niemal satyryczne w rodzaju Shaqtin A Fool, gdzie Shaquille O’Neal żartuje sobie z nieudanych zagrań młodszych kolegów. NBA jest gotowa parodiować sama siebie, żeby tylko zainteresować widza, a przecież mało co tak śmieszy i zaciekawia jak cudze niepowodzenie. Najlepszej koszykarskiej lidze świata śmieszność i tak nie grozi, a nawet z takimi obrazkami można skleić przekaz sponsorski.

Szukając nowej formuły

Dzisiaj nawet to już nie wystarczy, nie mówiąc o sporcie w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13259

Wydanie: 13259

Zamów abonament