W jakiej formie zawiadomić rodziców o likwidacji przedszkola?
Zawiadomienie rodziców uczniów o zamiarze likwidacji (przekształcenia) szkoły lub przedszkola może mieć dowolną formę, ale musi być dokonane w ustawowym terminie.
Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny, który rozpatrywał skargę kasacyjną Wojewody Podkarpackiego. Chodziło o uchwałę Rady Miasta Łańcut w sprawie likwidacji przedszkola miejskiego.
1. Wojewoda: uchybienie przepisom prawa oświatowego
W skardze do wojewódzkiego sądu administracyjnego wojewoda podniósł, że procedura likwidacji przedszkola została przeprowadzona z uchybieniem art. 89 ust. 1 ustawy Prawo oświatowe (u.p.o.). Zgodnie z tym przepisem, organ prowadzący jest obowiązany, co najmniej na 6 miesięcy przed terminem likwidacji, zawiadomić o zamiarze likwidacji rodziców uczniów, a w przypadku uczniów pełnoletnich – tych uczniów, właściwego kuratora oświaty oraz organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego właściwej do prowadzenia szkół danego typu.
Wojewoda wskazał, że pisemne zawiadomienia do rodziców o zamiarze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)