Pieniądze to najmniejszy problem
Deficyt wiedzy i kompetencji hamuje technologiczną rewolucję w Polsce. Do tego decyzje inwestycyjne paraliżuje geopolityka. Ekonomistka dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek mówi o piętrzących się przed biznesem barierach.
Polskie firmy są zacofane, co piąta nie ma systemu ERP, co czwarta – CRM, chmura wciąż nie jest standardem, a na rewolucję AI gotowy jest zaledwie co trzeci podmiot – wynika z danych zebranych przez PMR na zlecenie Asseco Cloud. Czy to sytuacja, którą należy się martwić czy to tylko podobny moment do tych z rynku telekomunikacyjnego czy usług finansowych, gdy przeskoczyliśmy pewien etap rozwoju?
Ów żabi skok, który miał miejsce np. w sektorze finansowym, gdzie ominęliśmy czeki i weszliśmy prosto w świat kart płatniczych, wydaje się mało prawdopodobny. Taka rewolucja jest w tym przypadku znacznie trudniejsza i nie da się jej przeprowadzić w tak prosty sposób. Wdrożenie nowych technologii w firmie wymaga nie tylko zakupu oprogramowania, ale przede wszystkim wiedzy i kompetencji. Dotyczy to zarówno pracowników, jak i, co kluczowe, managementu, który musi rozumieć potrzeby i korzyści płynące z transformacji. Niestety, wydaje się, że tego zrozumienia na poziomie zarządczym często brakuje. W przeciwieństwie do intuicyjnej obsługi karty płatniczej, implementacja zaawansowanych systemów IT to złożony proces, który...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
